Poniedziałek
Temat: Jestem mieszkańcem ziemi.
Pokazanie dzieciom globusa jako obrazu naszej planety.
Zapoznanie wychowanków z ich miejscem na ziemi
Ziemia- Europa- Polska- miejscowość- rodzina.
Zabawa ruchowa przy utworze ,, Jestem pilotem”- naśladowanie czynności takich, jak : zapianie pasów, uruchomienie silników, lot w przestworzach, turbulencje, lądowanie.
https://www.bing.com/videos/search?q=lecimy+samolotem&docid=608025875298323229&mid=D31931BE8D654C5A0E02D31931BE8D654C5A0E02&view=detail&FORM=VIRE
Zagadki:
Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem, planetami oraz między gwiazdami? ( kosmos)
Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem? ( niebo)
Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? ( słońce)
W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami? ( gwiazdy)
Praca plastyczna- wypełnienie konturu ,,Ziemi” ( jednej półkuli) plasteliną- wykorzystanie koloru niebieskiego, zielonego, żółtego.
Wtorek
Temat: Kocham świat.
Poznajemy kontynenty- film edukacyjny.
Pokoloruj obrazek.
Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence o narodowościach.
Masażyk
Wycieczka
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców)
.
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
Środa
Temat: Jak zaprzyjaźnić się z przyrodą.
Spacer na pole, łąkę, do lasu – oglądanie otaczającego świata. Oglądanie roślin, zwierząt, owadów.
Zwierzęta i ich potomstwo. Wykonaj zadanie.
Zabawa dźwiękonaśladowcza.
"Zwierzęce gadanie"
Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? –Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? –Kum, kum, kum.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? –Miau, miau, miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? —Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? —Ku-ku-ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? —Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? —-Mu, mu, mu.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? —Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? —-Be, be, be.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu!
,,Instrumenty wokół nas ‘’ czyli muzyczna improwizacja.
Dziecko przy pomocy rodzica bierze wymyślony instrument (np. kartka papieru, dwie kredki, małe pudełko z puzzlami…). Przy akompaniamencie dowolnego utworu dzieci chodzą, biegają ,turlają się. W przerwie muzyki zaczynają koncertować na swoich instrumentach. Oprócz ruchu i muzyki jest tutaj także istotny element wyobraźni.
Czwartek
Temat: Jak dbać o naszą planetę.
Rodzic czyta dziecku wiersz ,, Czysty las’’.
CZYSTY LAS
Swego czasu do przedszkola,
przyszła sobie Krysia moja.
Mówi wszystkim: moje dzieci,
nie będziemy dzisiaj śmiecić.
Dziś sprzątanie świata jest,
dla nas wszystkich wielki test.
Miotła, grabie pójdą w ruch
i już czysto będzie tu.
Dzieci w lesie się krzątają,
wszystkie śmieci wysprzątają.
Już niedługo będzie czysto,
jak na wielką uroczystość.
Było brudno w naszym lesie,
bo kto mógł przynosił śmiecie.
Teraz wszystko wysprzątane,
i do worków powrzucane.
Wszystkie dzieci tu sprzątały,
nawet Kuba bardzo mały.
Tę nowinę wiatr nam niesie:
"żyjmy wszyscy w czystym lesie".
Rozmowa na temat nawyków czystości, porządkowania stanowiska pracy i zabawy.
Bajka edukacyjna- Rady na odpady.
Powered by Embed YouTube Video
4 .Segregacja śmieci. Wykonaj zadanie.
Piątek
Temat: Ekologia.
Wyjaśniamy pojęcie ekologia.
,, Jakie jest powietrze ?’’- opisywanie ilustracji przedstawiających zanieczyszczone powietrze i czyste powietrze.
Ekologia jest jedną z nauk która najprościej rzecz ujmując zajmuje sie przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza. Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu. Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi ale również zwierząt oraz roślin.
,, Co szkodzi a co pomaga Ziemi’’- wyszukiwanie ilustracji , które przedstawiają pozytywne zachowania i działania ludzi wobec środowiska, dobieranie do nich ilustracji o negatywnym zabarwieniu.
Zabawy muzyczno- ruchowe.
Powodzenia 😊